5. okt. 2017

Delhis Smukkeste Hænder

Denne bog var en af dem jeg faldt over på det lokale bibliotek, bare ved at gå forbi en lang række forsider. Og denne forside talte altså til mig - og sikke en læsefornøjelse!

Det er Mikael Bergstrøms gennembruds-bog fra 2012. Og siden har han udgivet 2 bøger mere i serien; Tåge over Darjeeling og Yogi i Østerlen. Dem glæder jeg mig til at læse.



Bogen handler om Göran Borg hvis karriere i mediebranchen er gået i stå. Han har begyndende, vigende hårgrænse og livremmen strammer. Når han ikke surfer på en blog for fodbold-nørder, tænker han på sin ekskone.

Da han bliver fyret fra sit ensformige job, ender han med diarré i Indien - og sådan en omgang kan føre til hvad som helst. Og det gør det så. Göran liver op i Delhi!


"Jeg forsøgte mig med en ærlig analyse. Hvis jeg kunne tabe mig seks eller syv kilo mere ved træning, og ved at passe på hvad jeg spiste, ville jeg næsten komme til at se normalvægtig ud."


Historien er godt skruet sammen og vældig humoristisk - selv når det ser værst ud for den gode Göran. 

Læs endelig denne  anmeldelse fra litteratursiden.dk Jeg er helt og aldeles enig i ordene er her er skrevet om Delhis Smukkeste Hænder.


©Livia

- - - - -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar