5. maj 2019

Millionæren fra Singapore

Læste tidligere på året, at Kevin Kwans trilogi nu kom på dansk. Og det har jeg så tålmodigt ventet på.


Jeg har haft svært ved at lægge denne bog fra mig. Måtte hele tiden se hvad der skete på næste side - ikke fordi den er siddende-på-kanten-af-stolen-spændende, men fordi den er så crazy og hæsblæsende i tempoet at jeg måtte have det næste med også. Og det næste. Og det næste.

Dan Rachel Chu og Nicholas Young falder for hinanden i New York, ved hun ikke, at han er en af Singapores mest eftertragtede unge mænd. Men da han inviterer hende med til sin hjemby for at deltage i et bryllup, går det langsomt op for Rachel, at Nicholas muligvis er mere end bare almindeligt velhavende. Faktisk er han stinkende, stenhamrende rig, som man kun kan være det i Singapore.

Der er næsten ingen grænser for intrigerne, forargelsen og udspekulerede planer i det Singaporeanske miljø. Det er faktisk langt grænseoverskridende - og desuden er teksten krydret med alle mulige asiatiske udtryk med fodnote-forklaringer. Jeg er vild med det!

"Millionæren fra Singapore" er første bog i Crazy Rich Asians-trilogien, og jeg tror nok at jeg bare skal skynde mig videre i to'eren; "Den kinesiske forlovelse".

Og så er der heller ingen tvivl om at jeg skal se filmen. På et tidspunkt. Jeg har ingen religiøs overbevisning vedr. film/bog først - eller sågar samtidigt. Det er alligevel altid 2 forskellige oplevelser. Så snarest muligt ...

©Livia
- - - - - 
Fakta

Millionæren fra Singapore 
af Kevin Kwan
Antal sider: 473 
@Hr. Ferdinand, JP/Politikens Hus A/S 2019, 1. udgave, 1. oplag  
ISBN: 978-87-400-5382-1

¯\_(ツ)_/¯

Ingen kommentarer:

Send en kommentar